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Overview 概要

The Scene Elements group of rendering attributes specifies which scene objects will be used for rendering. グループはレンダリングに使用するシーンオブジェクトを設定します。
 

 

The Scene Elements groupグループ

 

Camera

レンダリングするカメラを指定します。ステレオ、マルチカメラでのレンダリングでは Image Layers (AOVs) 内のアトリビュート内でセカンドカメラを追加します。
少なくとも1つのカメラがシーンに存在しなくてはならず、デフォルトではperspShapeが指定されています。
Specifies the camera that will be used for rendering. For simultaneous stereo or multi-camera angle rendering, alternate cameras can be specified in the Image Layers (AOVs) group of rendering attributes. At least one camera should be defined in the scene. The default camera selected for rendering is perspShape.

Anchor
environmentlight
environmentlight
Environment Light

レンダリングに使用するenvironmentを指定します。これは光の照度に作用します。environmentはReflected Colorにも影響し、背景の表示にも使用されます。右側にある小さいチェッカーボタンをクリックするとノードが作成されます。
The Environment shape to use for rendering. This will affect indirect illumination; the environment will also affect the Reflected Color attribute of Maya shaders. It can also be used to fill the background of the rendered image (see Background Fill below). Clicking the small checker button creates an environment shape.

Background Fill

environmentで指定した画像を背景として使用するかどうかを設定します。各オプションは下記の通り。
Specifies how the image background should be filled. The available options are:

OptionDescription
None____________________________

The イメージを背景に使用しません。The rendered image background is left empty.

Use Environment Light's Color / Texture

The レンダリングした背景イメージEnvironment Lightで設定している画像にします。をThe rendered image background will be filled with the environment from the Environment shape set in the Environment Light attribute.

Use Camera's RSL Imager Shader

カメラアトリビュートにアサインされたRenderMan imager shaderや、Mental Ray's Environment shader内の画像を背景として使用します。何も選択されていない場合はカメラのBackground カラーが適応されます。
The rendered image background will be filled with the RenderMan imager shader assigned to the camera specified in the Cameraattribute. If there is no imager shader assigned, the image background will be defined by the Mental Ray's Environment shader connected to the camera; if none is defined then the camera's Background Colorattribute is used to fill the image's background. This is the default.

 

Anchor
rendersets
rendersets
Render Sets


個々のレンダリングはシーンにあるオブジェクトやライト、クリッピングプレーンなどの一部を含める事ができます。これは合成時にシーンをレイヤー分けするのに便利です。
Render Setのアトリビュートではレンダリング時にオブジェクトを含めるかの設定が行えます。ここでの設定はRender EngineのRender Mode内の設定よりも優先されます。
選択セットに登録したオブジェクトがレンダリング時に画像ファイル保存、RIBファイル保存、RIB Archive化が行われます。
A particular render can include only a subset of the scene’s objects, lights and clipping planes. This could be useful to render the scene in layers (foreground, background, ...) for later compositing. The attributes in the Render Setssubgroud control what objects to include in this render. These settings are valid regardless of the Render Mode selected in the  Render Engine group of attributes. Only the scene elements that are part of the selected sets will end up being output to an image, to a RIB file or to a RIB archive.

Anchor
collectiontorender
collectiontorender
Collection to Render

レンダリング時に使用するコレクションを指定します。デフォルトでは"<none>"に設定されています。コレクションの作成はUnderstanding Collectionsを参照してください。
Specifies what assignment collection to use. By default, this attribute is set to ‘<none>’. Refer to Understanding Collections for more details.

Objects to Render

レンダリング時に使用するMaya選択セットです。デフォルトは'<all visible objects>'でシーンに表示されている全てのオブジェクトがレンダリングされます。
Specifies which Maya set to use for this render. By default, this attribute is set to '<all visible objects>'.

Lights to Render

ライト用のセットです。デフォルトは'<all visible objects>'です。

Specifies which Maya set to look for the lights to use for this render. By default, this attribute is set to ‘<all visible lights>’.

Clipping Planes to Render

Mayaで作成したクリッピングプレーンを指定します。
Specifies which Maya set to look for the clipping planes to use for this render. By default, this attribute is set to ‘<no clipping planes>’.

Layer to Render

レンダリングを行うMaya render レイヤーを指定します。レンダーレイヤーを指定するとObjects to Render,Lights to Render,Clipping Planes to Renderに影響を与えます。レンダリングされる最終的な画像では、このレンダーレイヤーと、前述のセットが組み合わされた結果がレンダリングされます。デフォルトは‘<current>’に設定されているので、Maya上で設定しているカレントのレンダーレイヤーが対象となります。


Specifies which Maya render layer to use for rendering. Selecting a render layer here has an effect on all ofObjects to RenderLights to Render and Clipping Planes to Render attributes. The scene elements ultimately rendered are the result of the union of the selected render layer and the Maya set selected in the aforementioned attributes. Put differently, in order to be rendered, a given scene element must be a member of both the selected Maya render layer and the selected Maya set. By default, this attribute is set to ‘<current>’, so the rendered layer will be whichever one is currently selected in Maya.

Info
バッチレンダリングやコマンドレンダリングでは‘<current>’は全てのレンダリング可能なレイヤーがレンダリングされます。
When using the batch render or command line rendering, setting the 'Layer to Render' attribute to ‘<current>’ will render all renderable layers. 

 

 

Reflected Color