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3Delight for Maya (3DFM)はMayaに完全に統合され、パワフルな3Delight レンダラーを使用して Mayaシーンをレンダリング可能にするプラグインです。

全てのネイティブなMayaジオメトリ、ライト、シェーディングからFX機能までを広くサポートしています。未サポートの機能に関してはLimitationsを参照下さい。

3DFMはMaya 20112012201320142015 と Mac OS XWindows,  Linuxの全ての64bitプラットフォームをサポートしています。

 

プラグインは手軽に使用できるようにデザインされており、モダンなプロダクションパイプラインに必要な全ての機能を備えています。

 

  • Path Tracing Global Illumination
  • HDRI Image Based Lighting (IBL)
  • Physically/visually plausible BSDF-based materials
  • Area Lights (including geometric area lights)
  • IPR Re-Lighting
  • Full Linear Workflow out of the box
  • Network Cache for textures and archives
  • UDIM テクスチャサポート
  • PTEX テクスチャサポート
  • Sub-Pixel Displacement (analytic, no pretessellation), with VDM support (ZBrushMudbox)
  • Subdivision Surfaces (analytic, no pretessellation)
  • Powerful scene elements 

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ユーザーマニュアル

ユーザーマニュアルには、全てのUIとAPIに関するドキュメントを含んでいます。

チュートリアル

Mayaのサンプルデータの付いた、図解とビデオによるチュートリアルです。

 さらに、TipsやHow-to、様々なテクニックなども含まれています。

リリースノート

2006年5月のversion 2.0からの全てのリリースノートです。

現在ほぼデイリーでアップデートされている最新版のリリースノートはChangelogになります。

ライセンスサーバーガイド

ライセンスキーとライセンスサーバーの設定ガイドです。フリーバージョンをお使いの場合は設定不要です。

  • (sets) and image layers AOV systems
  • マルチライト出力 (per-light AOV of any component, of any light path)
  • Multi-Masks アウトプット (あらゆるオブジェクトやマテリアルのマスクを出力)
  • EXR ファイル出力
  • Deep EXR ファイル出力
  • コースティクス (フォトンマッピングを使用)
  • REYES アルゴリズムの使用が可能 (ピクセルに対する複雑さが少ないプロジェクトやパーティクル用)
  • Point-Based Global Illumination アルゴリズムの使用が可能 (ピクセルに対する複雑さが少ないプロジェクト用)
  • マルチカメラレンダリング (例:ステレオレンダリング)
  • AOV毎に異なる変数値によるアンチエイリアス処理されたアウトラインレンダリング
  • I-Display: 複数のAOVや4Kも再生可能なパワフルイメージビューアー

The 3DfM plug-in benefits from the powerful and unique features of the 3Delight rendering engine:

  • Proprietary higher quality environment sampling
  • Physically/visually plausible BSDF evaluation via the bsdf() and trace() RSL functions, featuring the following BSDFs for direct and indirect lighting:

 

uniform
cosine
oren-nayar
blinn
ashikhmin-shirley
cook-torrance
ward
glass-ggx
hair

 

  • Transformation/Deformation Motion Blur with support for topological changes
  • RSL1.0 / RSL2.0 Shading Language (with fast JIT compilation)
  • Procedural Geometry / Archives (on demand)
  • Full geometry support, without any tessellation, of higher order geometry such as: subdivision surfacesNURBScurvespointsimplicit surfaces
  • Massive instancing of geometry with tiny impact on memory footprint

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