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Reflection 
ColorSpecifies the color for reflections.反射カラー
Roughness

This controls the specular roughness. The smaller the value, the smoother is the surface.調整はroughnessで行います。値が小さいほどよりスムースになります。スペキュラーのroughnessを調整します。値が小さいほどよりスムースになります。

Roughness 0.0

Roughness 0.1

Roughness 0.2

SamplesSpecifies how many samples to trace for reflection.反射に対するトレースサンプル反射に対するトレースサンプル数
IOR

The IOR to use to calculate Fresnel reflections. IORはフレンネル反射を計算します。フレネル反射の計算に使用されるIOR


IOR 1.2


IOR 1.6


IOR 2.0

 

 

Refraction 
Color

The color of the refraction. Setting this color to 0 disables refraction.

屈折カラー。カラーを0にすると屈折がオフになります。屈折カラー: カラーを0にすると屈折がオフになります。

Color 0.9 0.9 0.95

Color 0.72 0.72 0.85

Color 0.43 0.43 0.7

Roughness

Specifies the roughness of the refraction. The smaller the value, the smoother is the surface. Higher values can be used to emulate "ground glass" for example.

反射の荒さ。値が小さいほどよりスムースになります。値が高いとすりガラスに近くなっていきます。透過の粗さ: 値が小さいほどよりスムースになります。値が高いと擦りガラスのような質感になります。

Roughness 0.02

Roughness 0.05

Roughness 0.1

Attenuation 減衰カラー
Attenuation Strength

減衰の強さ

Attenuation Strength 3

Attenuation Strength 6

Attenuation Strength 12

SamplesSpecifies how many samples to trace for refraction.反射トレースのサンプル数透過に対するトレースサンプル数
IOR

The index of refraction of the glass.ガラスの屈折度合いガラスの屈折率

IOR 1.2

IOR 1.4

IOR 1.6

Diffuse 
ColorThis diffuse colour of the material.

拡散反射光の色

Color 0.2 0.2 0.2

Color 0.6 0.6 0.6

Color 1.0 1.0 1.0

Roughness

拡散反射光の拡散度合いを調整します。1に近づくと非常に粗いマテリアルになり、0では通常のLambert Diffuseでレンダリングされます。

より技術的には、このパラメータはThis controls how diffuse is the material. A value closer to one simulate very rough material. A value of 0 renders a standard "lambertian" diffuse. On a more technical note, this paramter controls the roughness of the Oren-Nayer diffuse model.拡散反射光の拡散度合いを調整します。1になるほど拡散が荒くなり、0で拡散が強くなります。また、このパラメータはOren-Nayerマテリアルにおいても同様です。モデルのroughnessをコントロールします。