Reflection | ||||
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Color | Specifies the color for reflections.反射カラー | |||
Roughness | This controls the specular roughness. The smaller the value, the smoother is the surface.調整はroughnessで行います。値が小さいほどよりスムースになります。
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Samples | Specifies how many samples to trace for reflection.反射に対するトレースサンプル | |||
IOR | The IOR to use to calculate Fresnel reflections. IORはフレンネル反射を計算します。
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Refraction | ||||
Color | The color of the refraction. Setting this color to 0 disables refraction. 屈折カラー。カラーを0にすると屈折がオフになります。
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Roughness | Specifies the roughness of the refraction. The smaller the value, the smoother is the surface. Higher values can be used to emulate "ground glass" for example. 反射の荒さ。値が小さいほどよりスムースになります。値が高いとすりガラスに近くなっていきます。
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Attenuation | ||||
Attenuation Strength |
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Samples | Specifies how many samples to trace for refraction.反射トレースのサンプル数 | |||
IOR | The index of refraction of the glass.ガラスの屈折度合い
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Diffuse | ||||
Color | This diffuse colour of the material. 拡散反射光の色
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Roughness | This controls how diffuse is the material. A value closer to one simulate very rough material. A value of 0 renders a standard "lambertian" diffuse. On a more technical note, this paramter controls the roughness of the Oren-Nayer diffuse model. 拡散反射光の拡散度合いを調整します。1になるほど拡散が荒くなり、0で拡散が強くなります。また、このパラメータはOren-Nayerマテリアルにおいても同様です。 |
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