Reflection | ||||
---|---|---|---|---|
Color | Specifies the color for reflections.反射カラー | |||
Roughness | This controls the specular roughness. The smaller the value, the smoother is the surface.調整はroughnessで行います。値が小さいほどよりスムースになります。スペキュラーのroughnessを調整します。値が小さいほどよりスムースになります。
| |||
Samples | Specifies how many samples to trace for reflection.反射に対するトレースサンプル反射に対するトレースサンプル数 | |||
IOR | The IOR to use to calculate Fresnel reflections. IORはフレンネル反射を計算します。フレネル反射の計算に使用されるIOR
| |||
Refraction | ||||
Color | The color of the refraction. Setting this color to 0 disables refraction. 屈折カラー。カラーを0にすると屈折がオフになります。屈折カラー: カラーを0にすると屈折がオフになります。
| |||
Roughness | Specifies the roughness of the refraction. The smaller the value, the smoother is the surface. Higher values can be used to emulate "ground glass" for example. 反射の荒さ。値が小さいほどよりスムースになります。値が高いとすりガラスに近くなっていきます。透過の粗さ: 値が小さいほどよりスムースになります。値が高いと擦りガラスのような質感になります。
| |||
Attenuation | 減衰カラー | |||
Attenuation Strength | 減衰の強さ
| |||
Samples | Specifies how many samples to trace for refraction.反射トレースのサンプル数透過に対するトレースサンプル数 | |||
IOR | The index of refraction of the glass.ガラスの屈折度合いガラスの屈折率
| |||
Diffuse | ||||
ColorThis diffuse colour of the material. | 拡散反射光の色
| |||
Roughness | 拡散反射光の拡散度合いを調整します。1に近づくと非常に粗いマテリアルになり、0では通常のLambert Diffuseでレンダリングされます。 より技術的には、このパラメータはThis controls how diffuse is the material. A value closer to one simulate very rough material. A value of 0 renders a standard "lambertian" diffuse. On a more technical note, this paramter controls the roughness of the Oren-Nayer diffuse model.拡散反射光の拡散度合いを調整します。1になるほど拡散が荒くなり、0で拡散が強くなります。また、このパラメータはOren-Nayerマテリアルにおいても同様です。モデルのroughnessをコントロールします。 |