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Reflection 
ColorSpecifies the color for reflections.反射カラー
Roughness

This controls the specular roughness. The smaller the value, the smoother is the surface.調整はroughnessで行います。値が小さいほどよりスムースになります。

Roughness 0.0

Roughness 0.1

Roughness 0.2

SamplesSpecifies how many samples to trace for reflection.反射に対するトレースサンプル
IOR

The IOR to use to calculate Fresnel reflections. IORはフレンネル反射を計算します。


IOR 1.2


IOR 1.6


IOR 2.0

 

 

Refraction 
Color

The color of the refraction. Setting this color to 0 disables refraction.

屈折カラー。カラーを0にすると屈折がオフになります。

Color 0.9 0.9 0.95

Color 0.72 0.72 0.85

Color 0.43 0.43 0.7

Roughness

Specifies the roughness of the refraction. The smaller the value, the smoother is the surface. Higher values can be used to emulate "ground glass" for example.

反射の荒さ。値が小さいほどよりスムースになります。値が高いとすりガラスに近くなっていきます。

Roughness 0.02

Roughness 0.05

Roughness 0.1

Attenuation 
Attenuation Strength

Attenuation Strength 3

Attenuation Strength 6

Attenuation Strength 12

SamplesSpecifies how many samples to trace for refraction.反射トレースのサンプル数
IOR

The index of refraction of the glass.ガラスの屈折度合い

IOR 1.2

IOR 1.4

IOR 1.6

Diffuse 
Color

This diffuse colour of the material.

拡散反射光の色

Color 0.2 0.2 0.2

Color 0.6 0.6 0.6

Color 1.0 1.0 1.0

Roughness

This controls how diffuse is the material. A value closer to one simulate very rough material. A value of 0 renders a standard "lambertian" diffuse. On a more technical note, this paramter controls the roughness of the Oren-Nayer diffuse model.

拡散反射光の拡散度合いを調整します。1になるほど拡散が荒くなり、0で拡散が強くなります。また、このパラメータはOren-Nayerマテリアルにおいても同様です。

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